sobota, 18 kwietnia 2020

Marzec 2020 - Podsumowanie


Witam w kolejnym podsumowaniu miesiąca. Będzie to także jednocześnie podsumowanie pierwszego kwartału tego roku. Piszę je z dużym opóźnieniem ale do tego pewnie już się przyzwyczailiście. Nawet kwarantanna na koronawirusie nie poprawiła mojej punktualności. Powiem wam, że ta izolacja i siedzenie w domu od trzech tygodni wcale mi nie dała odczuć że mam wolne. Przed kwarantanną wpadło mi kilka prac remontowych u sąsiada i całe trzy tygodnie siedzenia w domu spędziłem na różnych pracach budowlanych. Nie jestem budowlańcem generalnie ale jak jest okazja do zarobku to na ogół nie odmawiam, a teraz trochę dodatkowego grosza się przyda.

Remonty są już na szczęście za mną i teraz mogę się skupić na moich codziennych sprawach. Pierwszą z nich jest napisanie tego podsumowania a na dniach zrobię podsumowanie zeszłego roku. Możecie więc spodziewać się kolejnego wpisu niebawem.





E-przychody

Adsense - £0.21. Pogorszenie wyników z tego źródła w tym miesiącu. Przychód spadł o 45%. Oglądalność spadła o 31% i klikalność obniżyła się o 50%. Wynik więc jest podobny jak w poprzednich miesiącach, nie odbiega od swojej normy.

Inne programy partnerskie - £20. Jedna prowizja w tym miesiącu. Będzie na waciki:)

Własne produkty - 0zł. Zero poprawy z tego źródła. W tym roku zupełnie przegapiłem okres noworoczny do promocji swoich produktów. Nie dziwi więc brak poprawy i zerowe przychody.

Koszty:

£8.44 - Opłata roczna za wsparcie PHP strony


Giełda 

W końcu był to miesiąc na jaki czekałem. Liczyłem na jakiś kryzys z Chin i w końcu się doczekałem. Nie wiedziałem jednak że będzie to w postaci epidemii. Czekałem na kryzys gospodarczy albo na jakieś spowolnienie z ich strony a tu taki czarny łabędź wyskoczył. Co by nie było, przyszła okazja na zrobienie zakupów na giełdzie po promocyjnych cenach. Nie mogłem więc tej okazji przegapić. Jak to jednak u mnie bywa po zrobieniu zakupów wszystkie ceny poleciały jeszcze w dół. Może pospieszyłem się z zakupami za bardzo. Zostało mi jednak trochę wolnej gotówki i dokupowałem co nieco po niższych cenach. Większość zakupów zrobiłem jednak po pierwszych większych spadkach. Wszystkie transakcje zsumowałem i wyglądały one następująco:

Votum - kupiłem bo śledzę ich akcje od jakiegoś czasu, miałem zamiar kupić je jak spadły do około 4 zł ale wtedy tego nie zrobiłem, potem urosły szybko chyba do 16 zł i okazja minęła. Biznes im się poprawił i wygląda na to że te 16 zł to będzie cena do której mogą wrócić. Kupiłem 1000 akcji w sumie za  10841.04 zł, czyli średnio po 10.841 zł za akcję.

Ambra - mam chrapkę na tą firmę ze względu na dywidendy które wypłaca. Czekałem na spadek ich ceny aby móc je kupić do portfela na bardzo długi czas. Nie udało mi się idealnie trafić w najniższą cenę ale kupiłem je średnio za 16.06 zł. Nie jest to tanio ale na początek może być i zobaczę jak będą procentować. Kupiłem w sumie 500 akcji za 8030.40 zł.

PKO BP - kupiłem ze względu na stabilność i dywidendy. Mam je na oku od dłuższego czasu i myślę że dadzą zarobić. Najbliższe dwa, trzy lata może będą ciężkie dla banków ale raczej nie powinienem na nich stracić. Kupiłem w sumie 700 akcji za 20879.04 zł, czyli za 29.83 zł za akcję. Na pewno jeszcze je dokupię aby uśrednić tą cenę bo jest na nich duży spadek.

PZU - kolejny gigant na moim radarze. Przyglądałem się tym walorom od dłuższego czasu. Kupiłem ze względu na stabilność i dywidendy. Będzie to inwestycja bardzo długoterminowa chociaż może mieć problemy przez kilka kolejnych lat, tak jak banki. Kupiłem w sumie 700 akcji za  23689.68 zł, czyli po 33.84 zł za akcję. Też na pewno dokupię.

JSW - typowo spekulacyjny zakup. Uważam że spółka została zbytnio przeceniona i ma szanse na kilkuset procentowy wzrost. Wszedłem w nią dość agresywnie na początku i teraz dokupiłem dla uśrednienia ceny. Dokupiłem w marcu 400 akcji za 5019 zł, czyli po 12.54 zł za akcję.

BETAM40TR - zakup ETF-u jako zamiennik lokaty bankowej. Myślę że w długim terminie nie można na tym stracić i tylko będzie rósł. Nie będzie to jakiś duży zysk ale z tego co mówi Warren Buffet, powinien przynieść lepszy zysk w długim terminie niż inwestycja w fundusze lub lokaty. Taka bezpieczna lokata. Dokupiłem 400 akcji za 19749.25 zł, czyli po 49.37 zł za akcję.

Koszty:

-49 zł - Opłata za prowadzenie rachunku



Nieruchomości
W marcu przychód z podnajmu miejsca parkingowego przyniósł mi £60 zysku


Gotówka
Wybrałem prawie całą lokatę i umieściłem środki na giełdzie. Zostało mi tylko trochę środków z których zarobiłem po odjęciu podatku 62.62 zł.




Podsumowanie wyników:
Przychody ogółem: £80.21 oraz  62.62 zł 
Koszty ogółem: £8.44 oraz  49 zł
Zysk//Strata£71.77 oraz 13.62 zł

ZYSK//STRATA W ZŁOTÓWKACH (po 5 zł za funt
): 372.47 zł



Podsumowanie kwartalne:

Styczeń                                508.07 zł
Luty                                     651.68 zł
Marzec                                372.47 zł
--------------------------------------------------
Razem za I kwartał:           1532.22 zł



W tym roku pierwszy kwartał wypadł przyzwoicie. Jest to duża poprawa w porównaniu z rokiem 2019 gdzie po pierwszych trzech miesiącach miałem dość dużą stratę. Rok 2020 wygląda na razie dużo lepiej mimo szalejącej pandemii. Mam nadzieję że trend się utrzyma i będzie rosnący. A jak u was to wygląda?



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz