piątek, 8 maja 2020

Kwiecień 2020 - Podsumowanie

Witam w kolejnym miesiącu izolacji. Powiem wam szczerze, że nawet zaczyna mi się to powoli podobać:) Już nie pamiętam kiedy miałem tyle wolnego czasu. Na co dzień ciągle biegam za jakimiś sprawami a teraz mogę w końcu posiedzieć w domu i porobić coś dla siebie. Miałem duże plany związane z tą kwarantanną, chciałem ponadrabiać wszelkie zaległości a zamiast tego wziąłem się za nowe rzeczy i nic z zaległości nie zostało zrobionych. Zapisałem się na kilka kursów internetowych z różnych tematów i to im poświęcam najwięcej uwagi. Do tego mam dzieciaki cały czas na głowie (i żonę:)) więc nie mam zbyt dużo ciszy aby móc zebrać myśli i skupić się na tym co ważne. Dlatego też podsumowanie roku nie jest jeszcze gotowe.....

Nie mam zamiaru jednak zwalać winy na cały świat, sam muszę się ogarnąć i lepiej wykorzystać ten czas siedzenia w domu. Biorę się więc do napisania tego podsumowania kwietnia i następnie na celownik wezmę to roczne podsumowanie. Do dzieła.  





E-przychody

Adsense - £0.06. Trudno to nawet nazwać źródłem przychodu. Tyle to ja średnio znajduje co kilka dni na ulicy. Jest to jednak jakiś tam mój przychód pasywny więc będę go nadal uwzględniał. Może w przyszłości coś się zmieni i będzie czym się pochwalić. Na razie tylko krótkie podsumowanie w porównaniu do poprzedniego miesiąca: przychód spadł o 71%, odsłony stron zmniejszyły się w tym okresie o 22% a klikalność spadła o 50%

Inne programy partnerskie - £15. Kolejna pojedyncza prowizja. Będzie znowu na waciki:)

Własne produkty - 0zł. Tak jak w poprzednim miesiącu. Bez zmian i tym razem także bez komentarza. Wszystko tak samo jak w marcu.


Giełda 

Kwiecień był moim kolejnym wymarzonym miesiącem na giełdzie. Ceny nadal spadały i mogłem porobić więcej zakupów. Na ogół dokupywałem te same spółki aby uśrednić ich cenę. Zostawiłem też trochę wolnej gotówki na dodatkowe okazje. Oto wszystkie moje zakupy w kwietniu:

BETAM40TR - dokupiłem ten ETF bo jego cena mocno spadła. Tak jak pisałem poprzednio traktuje ten zakup jak coś w rodzaju lokaty. Nie spodziewam się jakiegoś spektakularnego zysku ale traktuje to jako bezpieczną lokatę. Liczę na to że da zarobić więcej niż lokata przy bardzo małym ryzyku straty. Umieściłem w nim większość swoich oszczędności. W kwietniu dokupiłem 100 sztuk po 44 zł. Zapłaciłem z prowizjami łącznie 4411 zł co dało średnią cenę 44.11 zł.   W sumie posiadam teraz 900 sztuk tego ETF-a kupione średnio po 50.125 zł.

PEKAO - dokupiłem 200 akcji, średnio po 54,70 zł za sztukę. Skupuję ten bank bo uważam że długoterminowo to świetna inwestycja z bardzo dużymi wypłatami dywidendy. Może przez najbliższe 2 lata nie da dużych zysków ale później liczę na duże i regularne dywidendy. Taka okazja cenowa do zakupu tego banku pewnie już tak szybko się nie powtórzy.

GRODNO - nowość w moim zestawieniu. Osobiście uważam że na tym całym zamieszaniu z koronawirusem wyjdą dobrze nie tylko firmy informatyczne i gamingowe ale także te związane z budowlanką. Ludzie robią teraz dużo remontów i myślę że to będzie taki czarny koń tych izolacji. Jak na razie Budimex jest jednym z liderów wzrostów i bardzo żałuję że go nie kupiłem jakieś pół roku temu. Wtedy jego akcje spadały do około 110 zł a ja czekałem aż zaliczą 100. Niestety cena nigdy nie spadła tak nisko, i od poziomu około 110 zł zaczął się marsz na północ. Teraz akcje Budimexu są warte około 207 zł. Szkoda tej okazji bo miałem dobre przeczucie co do tej spółki. Też płaci fajne dywidendy i dobrze by było mieś ją w portfelu. Poczekam jednak na jakiś krach budowlany i wtedy na pewno sobie go kupie na wyprzedaży:) Co do Grodna to jest to spółka która może mocno skorzystać na boomie związanym z fotowoltaniką. Jest to dość popularna branża i liczę że będzie beneficjentem tej mody na ten sektor. Wyniki finansowe w zeszłym roku miało Grodno dość ciekawe więc warto na nie obstawiać. Wynalazłem tą spółkę gdy jej kurs kręcił się w okolicach 4 zł, dzień przed moim zakupem wystrzelił ostro w górę i poszybował aż do 4.50 w jeden dzień. Postanowiłem więc działać szybko i kupiłem nawet po tak dużym wzroście. Uważam że potencjał do wzrostu jest dużo większy i nawet przy tych poziomach da porządnie zarobić. Jak będzie to się okaże. Ja kupiłem 3000 akcji za 13400.73 zł, czyli średnio po 4,4669 zł za akcje.

Koszty:

209 zł - Opłata abonamentu w serwisie ppcg.com.pl. Już kiedyś byłem ich abonentem i ponownie postanowiłem skorzystać z ich serwisu. Podoba mi się to czego uczą i chcę się więcej jeszcze dowiedzieć na temat inwestowania metodą VSA.



Nieruchomości
W marcu przychód z podnajmu miejsca parkingowego przyniósł mi £0 zysku. Z powodu izolacji i braku przemieszczania się to źródło przychodu wyschło chwilowo do zera.


Gotówka
Moja lokata gotówkowa dała mi zarobić po podatku 0.93 zł. 




Podsumowanie wyników:
Przychody ogółem: £15.06 oraz  0.93 zł 
Koszty ogółem: £0 oraz  209 zł
Zysk//Strata£15.06 oraz 209 zł

ZYSK//STRATA W ZŁOTÓWKACH (po 5 zł za funt
): 132.77 zł



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz