niedziela, 1 marca 2020

Luty 2020 - Podsumowanie

Witam w podsumowaniu lutego. Przed chwilą zorientowałem się że ostatnie podsumowanie zatytułowałem lutowym. Przepraszam za zamieszanie. To ostatnie oczywiście było podsumowaniem stycznia a to jest z ostatniego miesiąca. 

Zapraszam do lektury.


E-przychody

Adsense - £0.38. Tym razem spadek. Nie udało mi się utrzymać tendencji wzrostowej w kolejnym miesiącu. Spadek w porównaniu do stycznia wyniósł 49% przy spadku odwiedzin o 18% i wzroście klikalności o 100%. Dziwna anomalia, ale jeśli śledzicie to źródło przychodu to wiecie że nie jest to coś wyjątkowego. W większości przypadków tak właśnie jest że oglądalność spada a klikalność rośnie, i na odwrót. 


Inne programy partnerskie - £0. Tutaj nic się nie zmieniło, zero prowizji, zero działania w tym temacie i generalnie zero poświęconego czasu aby coś tu zmienić. Na razie musi być tak jak jest.


Własne produkty - 0zł. Też to samo jak powyżej. Zero mojej ingerencji i zero wyników. Miałem przeprowadzać tą "nowo roczną" kampanię promocyjną moich produktów ale nadal tego nie zrobiłem. Trudno więc oczekiwać innych wyników.



Giełda 

W końcu coś się zaczęło dziać na giełdzie, czekałem na to od baaardzo dawna. O takie okazje inwestycyjne jak ostatnie przeceny mi chodziło. Czekałem na to i w końcu się doczekałem. Zrobiłem więc kilka zakupów na ostatniej panice i mam zamiar dokupić jeszcze więcej. Próbowałem dobrać kilka okazji jeszcze w piątek ale pod koniec dnia ceny poodbijały trochę w górę i moje zlecenia się nie zrealizowały. Mam nadzieję że zniżki będą jeszcze kontynuowane w kolejnym tygodniu.

Mimo tego że się generalnie cieszę ze spadków to trochę mi szkoda tego że kupiłem za wcześnie akcje JSW. Przez te spadki poleciały już w dół o około 50% i nie wiem czy nadal nie będą się obsuwać. Zawsze mam takie szczęście do zakupów na giełdzie. Jak ktoś chce zarobić na spadkach to śledźcie co kupuję i wtedy to shortujcie. Macie zagwarantowane to że ceny będą spadać:)

To co udało mi się na razie kupić to:
Brand24 - 150 akcji po 18,50zł w sumie za 2785,55 zł - był to zakup czysto spekulacyjny. Zauważyłem że te akcje zmieniają się o jakieś 10% w górę i w dół i postanowiłem to wykorzystać. Mam zamiar szybko je odsprzedać.

BETAM40TR - 200 akcji za 52,50zł i 200 akcji za 52zł. W sumie wydałem na nie 20952,25zł. To jest inwestycja długoterminowa. Postanowiłem zainwestować w ten ETF bo uważam że będzie to bardzo bezpieczna inwestycja dająca większy zwrot niż lokata pieniężna. W kolejnych dniach, jeśli będą spadki, mam zamiar dokupić jeszcze więcej tych walorów


Nieruchomości
Z tego źródła mam tylko przychód z wynajęcia miejsca parkingowego. W lutym dało mi to zarobić £104.92.


Gotówka
Cały czas tylko jedna lokata. Powoli zaczynam jednak z niej wychodzić i przelewać pieniądze na giełdę. Doszedłem do wniosku, że te kilka procent na tej lokacie to strata pieniędzy. Inflacja jest większa niż oprocentowanie i jeśli trzymałbym tam pieniądze to faktycznie tylko bym tracił. W lutym zarobiłem na tej lokacie 125.18zł





Podsumowanie wyników:
Przychody ogółem: £105.30 oraz  125.18 zł 
Koszty ogółem: £0 oraz 0 zł
Zysk//Strata£105.30 oraz 125.18 zł

ZYSK//STRATA W ZŁOTÓWKACH (po 5 zł za funt
): 651.68 zł


2 komentarze:

  1. Bardzo ciekawe zestawianie, szczególnie dla osób zainteresowanych tematyką inwestowania na giełdzie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tą giełda chyba średnio trafiłeś. Jasne dobrze inwestować w spadki, ale obecnie mamy lecące może. I łapanie może boleć. Wiadomo Covid-19 i koronawirus. Polska relatywnie słabo była przygotowana (tak wynika z zestawienia na tym blogu https://multitematyczny.ovh/?x=entry:entry200410-171509 kryzys będzie raczej długi i ciężki, także dla GPW. Co o tym sądzisz?

    OdpowiedzUsuń