niedziela, 5 stycznia 2020

Podsumowanie - Grudzień 2019

No i stało się. Znowu doczekaliśmy się końca roku. Większość z nas pewnie poświęci trochę czasu na refleksje nad minionym rokiem i porobi plany na kolejne 12 miesięcy. Ja prawdopodobnie właśnie tak zrobię. Na razie podsumuję jednak tylko ostatni miesiąc a w kolejnym poście, tak jak co roku, zrobię podsumowanie całego roku 2019. Do lektury więc:)



E-przychody

Adsense - £0.39. Tak jak zwykle krótki komentarz do tych przychodów. Nie jest to coś na tyle ważnego aby się nad tym dłużej rozczulać. Wynik gorszy w porównaniu do zeszłego miesiąca o 80%, oglądalność spadła tylko o 1% a klikalność pogorszyła się o 12%. Tyle:)

Inne programy partnerskie - £0. Znowu powrót do zerowych wartości. Nie interesuje się ostatnio tym źródłem przychodu i nawet nie wiem czy się pogarsza czy polepsza. Czy padło kompletnie czy może coś się dzieje. Przyznaje się szczerze, że odpuściłem do kompletnie i na razie się nie zanosi na to abym coś z tym robił. Może w 2020....


Własne produkty - 0zł. Też zero, w grudniu nie chciało mi się nic robić w tym temacie. Może w styczniu przeprowadzę jakąś małą kampanię na odchudzanie. To najlepszy kres na tego typu produkty więc może coś zrobię w tym temacie.


Giełda 

Grudzień był dość spokojny dla moich giełdowych inwestycji. Miałem kilka spółek na oku ale nie zdecydowałem się ich kupić. Czekałem na jakieś spadki aby kupić po lepszej cenie ale się nie doczekałem. Ceny rosły i nie chciałem znowu wskakiwać jako ostatni, co mi się poprzednio bardzo często zdarzało. Udało mi się tylko wyjść na plusie z jednej pozycji, z resztą trochę za wcześnie. Gdybym poczekał do dzisiaj zarobiłbym znacznie więcej. Nie żałuję jednak, liczy się zaksięgowany zysk. Jeśli tak by mi się udało przy każdej inwestycji to i tak bym sporo zarabiał. Mam nadzieję, że tak właśnie będzie w przyszłości.

Oto grudniowe transakcje:

PZU - sprzedałem w końcu ich akcje. Cena spadała i rosła i nie mogła się zdecydować. W końcu jak odbiło to zaksięgowałem zysk. Potem się okazało że za wcześnie i że mogłem jeszcze poczekać. Nie będę jednak ubolewał z tego powodu. Sprzedaż przyniosła mi 2.48% czystego zysku i gdybym osiągał taki wynik każdego miesiąca to bym się bardzo cieszył. Tak to wyglądało w liczbach: sprzedaż 470 akcji po 38.80zł. Czysty zysk to 441.42zł


Przychody:

441.42 zł - Sprzedaż akcji PZU


Koszty:

98 zł - Opłata za prowadzenie rachunku maklerskiego, jest podwójna w tym miesiącu bo mnie skasowali z opóźnieniem za listopad


Nieruchomości
Mam nowe źródło przychodu w tej kategorii. Nie jest to mieszkanie na wynajem ale też mieści się w tej kategorii. To miejsce parkingowe. Wynająłem jedno miejsce parkingowe które mi przysługuje. Wrzuciłem je na dwie strony internetowe do robienia rezerwacji parkingów i tam mi się wynajmuje. Zysk w grudniu z tego wynajmu to £47.67.


Gotówka
Znowu wpadły mi odsetki z lokaty. W grudniu było to na czysto, po odjęciu podatku, całe 265.42 zł. Trochę mało, ale dopóki nie wymyślę jak te pieniądze lepiej zainwestować to będą leżały na lokacie i czekały.





Podsumowanie wyników:
Przychody ogółem: £48.06 oraz  706.84 zł 
Koszty ogółem: £0 oraz 98 zł
Zysk//Strata£48.06 oraz 608.84 zł

ZYSK//STRATA W ZŁOTÓWKACH (po 4.6 zł za funt
): 829.92 zł



Podsumowanie czwartego kwartału według miesięcy:
październik - 499.25 zł
listopad - 107.58 zł 
grudzień -  829.92 zł

Lekkie polepszenie na koniec roku i cały kwartał dzięki temu wygląda całkiem przyzwoicie. Zobaczymy w podsumowaniu rocznym jaki będzie to miało wpływ na całoroczne wyniki.


3 komentarze:

  1. Ciekawe oferty depozytowe są w Getin Banku, można je uruchomić z kontem Proste Zasady. Najlepsza to chyba Elastyczne Konto bez limitu wypłat, jeśli przelew pójdzie na konto osobiste. Można tam przenieść część oszczędności - przy założeniu, że nie masz już konta w Getin - w artykule nie napisano gdzie lokaty?

    OdpowiedzUsuń
  2. Super podsumowanie. Najważniejsze, że zyski są coraz większe z miesiąca na miesiąc

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawe podsumowanie inwestycji. Jeśli mogą coś dodać nie rezygnuj z programów partnerskich naprawdę można na tym zarobić. Niestety czasy się zmieniają i trzeba teraz włożyć w to trochę więcej pracy. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń