wtorek, 2 lutego 2021

Styczeń 2021 - Podsumowanie

Witam w nowym roku, przed wami podsumowanie pierwszego miesiąca. Zaczynamy znowu wszystko od zera z nadzieją że ten rok będzie lepszy od poprzedniego. Zobaczmy więc jaki miałem start.


E-przychody

Adsense - £0.04. Szczerze mówiąc to chyba więcej znalazłem w styczniu niż zarobiłem z tego źródła. Zaczynam powoli tracić sens ujmowania tego źródła w tym zestawieniu. Dla tradycji jednak postanowię go zachować. Wynik więc taki jaki widać.

Inne programy partnerskie - £25. A tu tym razem niespodzianka. Nie spodziewałem się niczego a tu nagle wpadły dwie małe prowizje. Wygląda na to że początek roku zapowiada się obiecująco.


Własne produkty - 0zł. Tutaj nie jest już tak optymistycznie. Teoretycznie styczeń powinien być najlepszym miesiącem dla tego źródła przychodu ale tego nie wykorzystałem. Nadal leży do odłogiem i nie planuje tego zmienić. Nie mam nawet planów na jakieś inne własne produkty. Moim celem na ten rok jest skupienie się na giełdzie i wyspecjalizowanie swoich umiejętności w tym temacie.

Koszty:
£8.44 - Opłata za usługi związane z domenami

Giełda 
Tutaj będzie więcej do opisania. W 2021 roku postanowiłem skupić całą swoją uwagę na giełdę i bardziej się zaangażować. 

Sprzedałem kilka akcji które nie zarobiły zbyt dużo przez ostatni rok i nie widziałem w nich potencjału do zysku. Kwoty które w nie zainwestowałem nie były zbyt duże i nawet przy 100% wzroście nie dałyby mi zbyt dużo. Postanowiłem więc się z nimi rozstać i uwolnić gotówkę na spekulacyjne zagrania.

Sprzedane akcje to:
Brand24 - 150 akcji po 23 zł. Zysk z tej transakcji: 654.44 zł
Votum - 1000 akcji po średniej cenie 12.28 zł, Zysk: 1,444.29 zł

Oczywiście jak to zwykle bywa cena Brand24 podskoczyła w kilka dni do 28zł. Szkoda było takiego wystrzału ale analizując to na chłodno to by było tylko dodatkowe 750 zł. Nie mało ale też super bogaty bym się nie zrobił. Taką kwotę spokojnie uzyskam na krótkoterminowych spekulacjach na które przeznaczam te uwolnione środki z tej inwestycji.

Te dwa poprzednie walory były sprzedane dla uwolnienia gotówki na spekulacje. Po tym dokonałem jeszcze kilka innych transakcji:

Kupno PKN Orlen - 200 akcji po 61.48 zł. To był zakup po większych spadkach z nadzieją na większe odbicie. Takie jednak nie nastąpiło a spadek się jeszcze pogłębił. Zamiast szybko wyjść z tej inwestycji postanowiłem to przeczekać. Nadal jestem na minusie i mam je w portfelu. Jakbym od razu sprzedał jak nie rosło to bym wyszedł na zero i od tamtej poty miałbym jeszcze kilka okazji aby te akcje odkupić dużo taniej i zarobić. To jest scenariusz który powtarza się prawie zawsze ale nie potrafię go wykorzystać z powodu mojego braku wychodzenia z nie zyskownych inwestycji. To jest coś nad czym muszę pracować.

Kupno i sprzedaż akcji Columbus, też po dużych spadkach z myślą o odbiciu. Kupiłem 150 akcji po 45.10 zł i sprzedałem je dwa dni później po 46.85 zł. Dało mi to zarobek w wysokości 222.50 zł.

Potem znowu dokupiłem akcje Columbusa, tym razem 200 akcji za 43.10 zł. Trzymam je nadal.

Moim celem na ten rok jest jedno lub dwudniowa spekulacja na pojedynczych walorach jak to miało miejsce w styczniu. Na każdej transakcji będę chciał zarobić jakieś 2-3% tak aby wyciągnąć co najmniej 1000 zł zysku miesięcznie. Zobaczymy czy się uda. 


Koszty:

1476 zł - Opłata za drugą część kursu Intra Trader , pierwsza rata


Nieruchomości
Nadal wynajmuję miejsce parkingowe. Zysk z tego tytułu wyniósł ponownie £120.


Gotówka
Zero lokat i pożyczek, nie mam żadnych przychodów z tego tytułu.



Podsumowanie wyników:
Przychody ogółem: £145.04 oraz  2321.23 zł 
Koszty ogółem: £8.44 oraz 1476 zł
Zysk//Strata£136.60 oraz 845.23 zł

ZYSK//STRATA W ZŁOTÓWKACH (po 5 zł za funt
): 1528.23 zł




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz