poniedziałek, 2 listopada 2015

Październik 2015 - Podsumowanie.

Zastanawiałem się o czym dzisiaj napisać na wstępie, czy o wynikach wyborów, czy o pogodzie? Po chwili namysłu doszedłem do wniosku, że ani o jednym ani o drugim. Nie będę Was zanudzał nie istotnymi tematami to ma być przecież blog o inwestowaniu. A skoro o inwestowaniu to wypadałoby napisać jak mi to wychodzi. Wyniki będą chyba tego najlepszym obrazem. Zobaczmy więc jak kształtowały się one w październiku.

E-przychody.

Adsense - £10.30. W końcu jakieś odreagowanie. Po kilku na prawdę słabych miesiącach wracam w końcu do dwu cyfrowego wyniku. Nic specjalnego nie robiłem aby go poprawić, to chyba efekt tego, że ostatnie wyniki były na prawdę mizerne. Całkowity wynik zwiększył się o 42%, oglądalność o 3%, a klikalność o 63%. Tak duże dysproporcje świadczą chyba o tym, że wyświetlane reklamy były bardziej dopasowane do użytkownika.

Inne programy partnerskie - £465.69. Kolejny bardzo dobry wynik, zaczynam się już do tego powoli przyzwyczajać. Chciałem jeszcze spróbować go poprawić i zamówić specjalny plugin do wordpressa. Dzięki niemu strona polecająca prezentowała by się jeszcze lepiej i może dała by jeszcze lepiej zarobić. Niestety cały projekt upadł z powodów technicznych. Miałem już nawet nagranych kilku programistów którzy chcieli mi go zrobić (z Indii i z Bangladeszu). Koszt był duży bo około £800, ale przy takich przychodach jakie osiągam z tego źródła nie byłoby mi szkoda wydać takiej kasy. Prawdopodobnie zwróciłaby się w miesiąc.

Własne produkty - 88zł. Trzy sprzedane produkty, z tego jeden nowy i dwa ebooki. Tutaj wyniki nie powalające, liczyłem trochę na więcej. Było bardzo słabo i gdyby nie jedna mała promocja którą przeprowadziłem to pewnie nic by się nie sprzedało.

Koszty:
- 2.60 zł - prowizja za obsługę sprzedaży moich produktów. 



Giełda 

Kompletnie nic nie robiłem na giełdzie. Nawet za bardzo nie obserwowałem. Cały rynek porusza się w trendzie bocznym i dopiero jak coś się zmieni to moja aktywność się wtedy poprawi. Wszystkie posiadane przeze mnie akcje stoją w miejscu, nie planuję ich sprzedawać ani dokupywać więcej.

Koszty: 
- 19zł - opłata za prowadzenie rachunku inwestycyjnego.


Nieruchomości


Ciągle nic, ale byłem na ciekawych targach związanych z inwestowaniem w nieruchomości. Były to Property investor and Homebuyer Show w hali wystawowej ExCel w Londynie. Pojechałem na nie tylko po to aby dowiedzieć się coś więcej o formie wynajmowania nieruchomości pod wynajem. Jest to ostatnio gorący temat w UK i dużo osób się tym interesuje. Ja też chciałem zobaczyć jak to się dokładnie robi, aby może samemu spróbować. Dokładną relację z tego Show, oraz to co się dowiedziałem na temat wynajmowania pod wynajem (let to let) opiszę dokładnie w oddzielnym poście już za kilka dni.

Gotówka 

Stan gotówkowy bez zmian. Nie udzielałem pożyczek, nie zakładałem lokat. Środki finansowe jakie były takie są.


Podsumowanie wyników:
Przychody ogółem: £475.99  oraz 88 zł 
Koszty ogółem: £0 oraz 21.60 zł
Zysk//Strata: £475.99 oraz 66.40 zł

ZYSK//STRATA W ZŁOTÓWKACH (po 5.50zł za funt
): 2684.35 zł

Oficjalnie mogę już stwierdzić, że w tym miesiącu udało mi się osiągnąć zakładany roczny cel finansowy na ten rok:) Teraz każda dodatkowa złotówka będzie już tylko poprawiać ten wynik. Ile on wyniesie dokładnie będziecie mogli dowiedzieć się z mojego rocznego podsumowania na koniec roku.

 


5 komentarzy:

  1. Z adsense to rzeczywiście słabo a dziwne reklamy z google są wręcz perfekcyjnie wbite w treść strony. Tło i litery tak dopasowane że sam się nabrałem i kliknąłem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie bardzo sprytnie ukrytą masz tą reklamę na górze. Samy zysk też robi wrażenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobry wynik ale zawsze ma się ochotę zwiększyć przychód. Jestem ciekawy jakie będą następne wyniki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyniki są dobre i obiecujące. Jestem spokojna o przyszłe dobre wyniki. Nie bez powodu zysk podniósł się

    OdpowiedzUsuń