niedziela, 19 grudnia 2021

Listopad 2021 - Podsumowanie

 Witam w podsumowaniu listopada. Jeśli myśleliście że wrzesień był dla mnie dobrym miesiącem to zobaczcie co działo się w tym miesiącu. Zapraszam do lektury.


E-przychody

Adsense - £0.26. Wynik zbyt mały aby się o nim rozpisywać. Było jedno kliknięcie za tą kwotę i tyle. Wynik bez większej historii.

Inne programy partnerskie - £0. To samo co poprzednio, zero promowania, zero wyników.

Własne produkty - 0zł. Tutaj ta sama historia, zero promowania, zero sprzedaży. 


Giełda 
No i znowu dotarliśmy w ekspresowym tempie do tak zwanego "mięsa". Jak się pewnie domyślacie wszystkie wyniki znowu pochodzą z tego źródła. I macie rację. Zobaczcie więc jakie transakcje udało mi się przeprowadzić.

JSW - Sprzedałem wszystkie 2400 akcji. Musiałem to zrobić bo potrzebowałem kasy na mieszkanie. W sumie to jestem zadowolony że się ich pozbyłem bo nie wiadomo czy będą miały jeszcze siłę pociągnąć cenę w górę. Był moment że kosztowały już ponad 60 zł, ale wtedy jeszcze nie sprzedawałem, czekałem do ostatniego momentu licząc na dalsze wzrosty. Cena jednak spadła w okolice 50 zł i tam się utrzymywała. Ja sprzedałem je w ostatni możliwy dzień, kiedy mogłem, za 49.54 zł za akcję. Dało mi to 118,551.20 zł przychodu. Na czysto zarobiłem więc 73,781.72 zł, czyli zwrot 164%. Całkiem nieźle.

GRODNO - Sprzedałem też tą spółkę chociaż tego nie chciałem. Ma ona według mnie potencjał aby rosnąć więc nie chciałem się jej pozbywać. Musiałem to jednak zrobić bo mi ciągle brakowało kasy na mieszkanie. Sprzedałem więc wszystkie 3000 akcji za sumę 48,610.28 zł. Procentowo miałem z niej zwrot w wysokości 363%, rekordowy wynik jaki mi się udało osiągnąć w mojej karierze inwestorskiej, Czysty zysk wyniósł 35,209.55 zł

PKN ORLEN - kolejna spółka której nie chciałem się do końca pozbywać ale po większej korekcie uznałem że lepiej wyjść z mały zyskiem i zobaczyć jak kolejna fala pandemii będzie się rozwijać. Myślę że będzie jeszcze okazja na niej zarobić. Na razie sprzedałem wszystkie 50 akcji po 71.82 zł i zainkasowałem symboliczny zysk w wysokości 95.51 zł.

MERCATOR - korzystając z kolejnej paniki wywołanej Mikronem postanowiłem zagrać spekulacyjnie. Wiedząc że ostatnim razem ta spółka urosła niebotycznie postanowiłem to wykorzystać. Kupiłem więc 17 akcji po 137.50 zł licząc na wystrzał w górę po ogłoszeniu kolejnej mutacji wirusa i możliwych lock downach. Panika jednak nie trwała długo na drugi dzień już dało się zauważyć powrót do normalności. Sprzedałem więc wszystkie 17 akcji na drugi dzień po 149.65zł. Dało mi to jednodniowy zarobek 192.39 zł. I tak całkiem nieźle biorąc pod uwagę to że akcje kupiłem już po największym wzroście pierwszego dnia. Jakbym szybciej się zorientował to pewnie bym wykręcił jeszcze lepszy wynik.


Oprócz zysków z transakcji wpadły mi jeszcze dwie dywidend: 
- GRODNO - 630 zł.
- AMBRA - 475 zł.

Podatki od dywidendy:
120 zł - podatek od dywidendy GRODNO
90 zł - podatek od dywidendy AMBRA

Pozostałe koszty:
329 zł - kosmiczna opłata za prowadzenie rachunku. Tylko dlatego tak dużo bo zmieniłem sobie pakiet po wrześniu na maksymalny aby mieć darowy dostęp do gazety parkiet. Myślałem że będę te akcje wcześniej sprzedawał i że wyrobie wymagany obrót aby być zwolnionym z opłaty. Tak jednak nie było i przegapiłem moment kiedy powinienem zmienić abonament na mniejszy. Taka lekcja na przyszłość, na szczęście w rekordowym miesiącu więc nie dała się zbytnio odczuć.

Nieruchomości
To samo co w poprzednim miesiącu, £120. Stała opłata miesięczna za parkowanie. Co do domu który kupuje to jeszcze w listopadzie nie udało się go kupić. Papierologia mi się przedłuża i cały zakup przeciąga się w nieskończoność. Takie to realia w UK. W grudniu mam nadzieje wszystko się już wyjaśni i będę mógł napisać coś więcej na ten temat

Gotówka
Zero lokat i pożyczek, nadal nie mam żadnych przychodów z tego tytułu. W tokeny ccfound Piotra Michalaka także więcej nie inwestowałem. Mimo tego że nic nie dokupowałem to moje saldo tokenów zwiększyło się z 4000 do 4266.81. Stało się tak bo te tokeny są tak skonstruowane że co jakiś czas wpadają z ogólnej puli. Im wcześniej się dołączy to więcej można dostać. Dlatego opłaca się wcześnie w nie zainwestować. Trudno powiedzieć czy coś z tego będzie ale jak się czasami nie zaryzykuje wcześniej to się można już nie załapać później na fajne zwroty.



Podsumowanie wyników:
Przychody ogółem: £120.26 oraz  110,384.17 zł 
Koszty ogółem: £0 oraz  539 zł
Zysk//Strata£120.26 oraz 
109,845.17 zł

ZYSK//STRATA W ZŁOTÓWKACH (po 5 zł za funt
): 
110,446.47 zł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz