środa, 16 listopada 2011

Idea marketingu

Jest kilka kluczowych umiejętności, które każdy inwestor powinien posiadać. Do jednej z nich należy znajomość marketingu. I nie mam tu na myśli jakichś wyszukanych technik, lub innych "tajemnych" praktyk używanych przez działy marketingu. Tego akurat inwestor znać nie musi, wystarczy że będzie znał kogoś kto to potrafi. Zawsze może przecież zlecić komuś przeprowadzenie kampanii marketingowej. Aby to robić dobrze samemu, potrzebna jest specjalistyczna wiedza i wiele lat doświadczenia. A to akurat może nie być tym, na co inwestor chciałby poświęcać swój czas. Jedyne o czym powinien pamiętać to idea marketingu.

Wiele osób błędnie uważa, że marketing polega na doprowadzeniu do sprzedaży, że celem jest sprzedaż produktu lub usługi. To jednak nie jest do końca tak. Owszem, skutkiem dobrego marketingu powinna być sprzedaż, ale sam marketing ma za zadanie wykreować potrzebę, ma sprawić aby ludzie chcieli kupić. Sprzedaż wtedy napędza się sama.

Jak sprawić, aby dana potrzeba została wykształcona? Należy umiejętnie przeprowadzić działania marketingowe, które nie powinny koncentrować się na cechach produktu, lecz na korzyściach jakie ze sobą niesie zakupienie go. Powinny przedstawiać produkt jako coś ekscytującego, coś co ludzie będą chcieli posiadać. Muszą oni poczuć chęć posiadania danej rzeczy lub usługi. Muszą wykreować w sobie taką potrzebę. Reszta już potoczy się sama.

Wiedząc o tym, inwestor może wykorzystać to do swoich celów. Zakładając firmę lub e-biznes będzie musiał dążyć do maksymalizacji zysków, a wtedy odpowiedni marketing będzie nie zastąpiony. Wiedząc o tym, w jakim celu ma służyć, będzie w stanie tak pokierować swoimi działaniami, aby przyniósł jak najlepsze efekty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz