czwartek, 5 marca 2015

Luty 2015 - Podsumwanie

Mamy już dwa miesiące nowego roku za nami. Pora zobaczyć więc co działo się z moimi inwestycjami w lutym. Mogę zdradzić od razu, że nie był ona tak dobry jak styczeń ale także udało się go zakończyć nad kreską. Zobaczcie sami.

E-przychody

Adsense - £17.90. Tym razem spadek przychodów o 32%. Oglądalność stron spadła o 23% a ilość kliknięć w reklamę o 37%. Był to spodziewany spadek (chociaż może nie tak duży) bo liczba dni w lutym była mniejsza i nie liczyłem na poprawę wyniku. Mogłoby być trochę lepiej, ale i tak nie narzekam.

Inne programy partnerskie - £130 i 60! Z tego źródła nie było szans na poprawę wyników. Poprzedni miesiąc był tak niesamowity, że pewnie będzie to dla mnie rekord nie do pobicia przez wiele lat. Mimo wszystko jest jednak bardzo dobrze, cieszy mnie kolejne 60 euro z tego samego źródła co poprzednio.
Własne produkty - 393zł. Kolejny bardzo przyzwoity wynik w tym miesiącu. Udało mi się w sumie sprzedać 8 produktów, z czego 2 były nowe.

Złote myśli - 15.59 zł. W sumie były to dwie prowizje za dwa zakupy. Jeden zakup był na większą kwotę dlatego jest to dość spora kwota jak na ZM.
 
Koszty:
- 10 zł - prowizja za obsługę sprzedaży moich produktów. 
- £6.02 - koszt zakupu nowej wtyczki na jedną z moich stron


Giełda 

Trend spadkowy na KGHM się odwrócił i na razie wygląda całkiem nieźle. To mnie powstrzymało przed zakupem tego waloru. Akcje Kerdosu (dawna Hygienika) też wychodzą po mału z trendu spadkowego więc może uda im się trochę odbić tak abym mógł z nich wyskoczyć. Po za tym nadal obserwuję to co się dzieje i czekam także na inne okazje.

Koszty: 
- 19zł - opłata za prowadzenie rachunku inwestycyjnego.


Nieruchomości


Chciałem w lutym ruszyć trochę bardziej z nieruchomościami ale okazuje się, że nie jest tak łatwo dostać kredyt hipoteczny pod Buy to Let (na zakup pod wynajem) jeśli kupuje się pierwszy raz.  Broker powiedział mi, że w tej chwili są tylko 4 oferty na rynku dla początkujących i na razie wszystkie są dość restrykcyjne. Moje zarobki nie spełniają ich kryteriów.

Pojawiła się jednak dodatkowa okazja do zarabiania ekstra gotówki na nieruchomościach. Firma, u której ja kilka lat temu wykupiłem kurs o inwestowaniu w nieruchomości, wprowadziła nowy system partnerski dla każdego, dzięki któremu można zarabiać na nieruchomościach na wiele sposobów. Dobre dla tych co jeszcze nie mają odpowiedniej gotówki aby kupić nieruchomość. Cała idea tego programu partnerskiego polega na wyszukiwaniu osób zainteresowanych inwestowaniem w mieszkania. Można w ten sposób zarobić około £700 (!) prowizji od jednej osoby. Samemu nie potrzeba kupować mieszkania, można tylko polecać aby zarabiać. 

Ja się do tego programu partnerskiego zapisałem. Wszystkie materiały i strony mają już gotowe więc nie muszę się o nic martwić. Dodatkowo dają bardzo dobre wsparcie z marketingu, pokazują co i jak robić. Wszystko jest tak prosto skonstruowane, że prawdopodobnie moja babcia byłaby w stanie nawet się tym zajmować:) Pomyślałem więc, że warto spróbować. Mam doświadczenie z innych programów partnerskich, że można w ten sposób dość porządnie zarobić więc kolejne podobne źródło dochodu zawsze się przyda. Dla zainteresowanych jak ten program wygląda i jak samemu z niego korzystać podaję namiary na stronę: Property Investment Wizards.

A gdyby ktoś był zainteresowany spróbowaniem swoich sił w tym programie partnerskim (oni szkolą co i jak robić, ale ja też mogę pomóc) to proszę o kontakt. Dam wam namiary na darmowe szkolenia które odbywają się w całej Anglii będziecie mogli sobie to sami sprawdzić na własne oczy. Kontakt do mnie znajdziecie w zakładce kontakt.

Gotówka 

Nie mam żadnych pieniężnych inwestycji. Nie pożyczam na razie, chociaż mój stały pożyczkobiorca znowu chciał w zeszłym tygodniu dać mi zarobić. Jest mi już go trochę szkoda postanowiłem więc mu więcej nie pożyczać. Jak nie będzie mógł tego robić to może w końcu przestanie przegrywać pieniądze na automatach.


Podsumowanie wyników:
Przychody ogółem: £147.90 i 60€ oraz 408.59 zł 
Koszty ogółem: £6.02 oraz 29 zł
Zysk//Strata: £141.88 i 60€ oraz 379.59 zł

ZYSK//STRATA W ZŁOTÓWKACH (po 5.50zł za funt i 4.15zł za euro): 1408.93 zł


6 komentarzy:

  1. 1400 zł ! Bardzo ładnie ! Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluje, świetne wyniki. Napisz ile posiadasz stronek.

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdzie uzyskujesz te przychody? Np. gdzie umieszczasz reklamy AdSense? Co to za programy partnerskie?
    Gdzie można znaleźć Twoje produkty?
    Dlaczego płacisz opłatę za prowadzenie rachunku maklerskiego? Ja nie spotkałem się z takim, gdzie płaci się za samo prowadzenie rachunku.

    1500 zł jak na dochód niemal pasywny to bardzo dobry wynik. Gratulacje. (;

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie rozumiem opłaty za prowadzenie rachunku maklerskiego . Bo Ja płacę zaledwie procent od transakcji a 0 za prowadzenie. Przy małym obrocie opłata 19 PLN za prowadzenie się nie kalkuluje

    OdpowiedzUsuń
  5. Niech Pan zacznie dorzucać jakiś walor alternatywny poza nieruchomościami (choć opisany przykład to raczej jakaś dziwna forma). Czas na inwestycje w kruszce. Bariera wejścia nie jest duża, można zacząć od sztabki 1-2 gramowej miesięcznie, po 2,5 roku mamy uncję złota. To opcja przy minimalnych nakładach poniżej 200 zł miesięcznie. Jednocześnie wiadomo, że w portfelu warto mieć realne zabezpieczenie przed giełdą i innymi wynalazkami.

    OdpowiedzUsuń