niedziela, 3 października 2021

Wrzesień 2021 - Podsumowanie

Zapraszam do podsumowania września. Zdradzę już na początku że działo się trochę, oj działo. Wystarczy spojrzeć na wynik który udało mi się wykręcić w tym miesiącu. O wszystkim dokładniej jednak w treści tego podsumowania. Zaczynajmy.


E-przychody

Adsense - £0.10. Szału nie było mimo poprawy wyniku o 100%. Ta pozycja moich przychodów na pewno nie miała wpływu na całkowity wynik miesięczny. 

Inne programy partnerskie - £0. To źródło przychodu na pewno nie przyczyniło się do wyniku w tym miesiącu:)

Własne produkty - 0zł. To źródło też... 



Giełda 
No i przechodzimy do meritum sprawy. Jak możecie się domyśleć to tutaj udało się wykręcić cały wynik z tego miesiąca. Zanim jednak przejdę do podsumowania konkretnych transakcji pozwólcie że zdradzę wam powód ich realizacji. Otóż jestem w trakcie kupowania mieszkania i potrzebowałem uwolnić gotówkę na depozyt. Nie jest to inwestycyjna nieruchomość pod wynajem albo na sprzedaż. Kupuję mieszkanie dla siebie. Musiałem więc wyprzedać część akcji aby się spieniężyć.  

A to są te wszystkie transakcje:

ETFBM40TR - Sprzedałem wszystkie 900 akcji za ogólną kwotę 68,437.95 zł. Dało mi to zysk na czysto w wysokości 23,325.45 zł. Procentowy zwrot  51.70%. Była to inwestycja której byłem 100% pewny że przyniesie zysk. Inwestowanie w ETF-y może nie daje spektakularnych zysków ale jest bardzo bezpieczne i praktycznie gwarantuje zyski w dłuższym okresie czasu.

SOHODEV - Sprzedaż wszystkich 693 akcji po 0.486zł za sztukę. Dało mi to zwrot w wysokości 331.80 zł. Na tych akcjach jestem jednak stratny w sumie 6,168.20 zł. Postanowiłem je sprzedać ponieważ kupiłem je z 10 lat temu i spadły o jakieś 90% bez nadziei na odbicie. Nawet jakbym chciał na nich wyjść na zero musiałyby urosnąć setki procent a to raczej graniczyło z cudem. Postanowiłem się więc ich pozbyć i przewietrzyć portfel. Do tego taka duża strata, która była bez szans na odrobienie, pomoże mi zmniejszyć całościowy zysk roczny dzięki czemu zapłacę niższy podatek. Podobny manewr chcę wykonać jeszcze z innymi akcjami które mam w portfelu od lat na minusie. Muszę tylko przeanalizować które są bez szans na odbicie.

PKO BP - sprzedałem wszystkie 1418 akcji i zainkasowałem 65% zysk w wysokości 24,145.07 zł.  Moim zdaniem bank ten doszedł do swojego maksimum i już nie widziałem szans na duże wzrosty. Sprzedałem więc bez sentymentu.

PEKAO SA - ten bank miał jeszcze miejsce do wzrostu ale też zatrzymał się chwilowo w jakimś marazmie bez nadziei na dalsze wzrosty w niedalekiej przyszłości. Zgarnąłem tylko jeszcze przy okazji dywidendę i pożegnałem się z tymi walorami. Sprzedałem wszystkie 400 akcji z 96% zwrotem co dało mi w sumie 20,320.60 zł czystego zysku.  

BLUMERANG - akcje z NewConnect. Inwestycja czysto spekulacyjna na szybkie wzrosty. Okazało się że jednak nie mogą się wybić ponad pewien poziom więc musiałem się z nimi pożegnać. Sprzedałem wszystkie 200 akcji inkasując zysk w wysokości 45.21 zł.

PZU - akcji tej firmy akurat nie chciałem sprzedawać ale sytuacja mnie zmusza do tego aby pozbyć się i ich. Potrzebuje sporo gotówki na depozyt i niestety ten walor też musiałem spieniężyć. Sprzedałem wszystkie 1500 akcji po 37 zł. Dało mi to zwrot 18% i zysk  8,491.70 zł. Był to najmniejszy zwrot pośród wszystkich akcji które kupiłem na początku pandemii ale równocześnie były to jedne z bezpieczniejszych akcji których nie bałem się brać. Kupiłem je dość drogo więc taka mała stopa zwrotu. W następnym miesiącu wpadnie mi jeszcze sowita dywidenda z ich posiadania więc całkowita stopa zwrotu się jeszcze poprawi.

Oprócz zysków z transakcji powyżej wpadło mi jeszcze kilka dywidend: 
- PEKAO - 1,284 zł.
- MCI - 810 zł.

Podatki od dywidendy:
244 zł - podatek od dywidendy PEKAO
154 zł - podatek od dywidendy MCI

Pozostałe koszty:
19 zł - opłata za prowadzenie rachunku

Nieruchomości
To samo co w poprzednim miesiącu, £120. Stała opłata miesięczna za parkowanie. 

Gotówka
Zero lokat i pożyczek, nadal nie mam żadnych przychodów z tego tytułu. Zainwestowałem jednak w kryptowaluty, które chyba będę uwzględniał w tej pozycji. Zainwestowałem dokładnie 148 funtów w ccfound Piotra Michalaka. Nie wiem dokładnie o co z nimi chodzi ale kieruję się renomą Piotrka i jego katolickim podejściem do biznesu. Uważam że to uczciwy człowiek z doświadczeniem biznesowym który zrobi wszystko aby te tokeny przyniosły sukces. Mam nadzieję więc że mu się powiedzie i nie boję się że to jakiś przekręt. Co do samych tokenów to dużo trzeba by pisać więc nie będę tego robił w tym podsumowaniu. Zrobię może oddzielny wpis na ten temat to lepiej wam wyjaśnię o co chodzi i dlaczego postanowiłem w to zainwestować. W między czasie możecie sobie więcej poczytać o tym projekcie na stronie ccfound.



Podsumowanie wyników:
Przychody ogółem: £120.10 oraz  78,422.03 zł 
Koszty ogółem: £0 oraz  6,585.20 zł
Zysk//Strata£120.10 oraz 
71,836.83 zł

ZYSK//STRATA W ZŁOTÓWKACH (po 5 zł za funt
): 
72,437.33 zł


Podsumowanie kwartalne:

Lipiec                                        2,365.67 zł
Sierpień                                       448.93 zł
Wrzesień                                72,437.33 zł
--------------------------------------------------
Razem za III kwartał:          75,251.93 zł

Co tu dużo podsumowywać, po prostu prze kwartał:)




1 komentarz:

  1. Brawo, piękny wynik. Tylko współczuję rozliczania PIT'a w przyszłym roku. Będzie boleć ;)

    OdpowiedzUsuń