niedziela, 4 lipca 2021

Czerwiec 2021 - Podsumowanie

Witam w podsumowaniu czerwca. W tym miesiącu oprócz podsumowania miesięcznego będzie jeszcze podsumowanie półroczne. Podsumuje ostatnie 6 miesięcy i sprawdzę jak udaje mi się realizować moje założenia na ten rok. Zapraszam do lektury.


E-przychody

Adsense - £0.03. Nic dodać, nic ująć. Wszystko według standardu:)

Inne programy partnerskie - £30. Małe co nieco w tym miesiącu. Będzie na jakieś drobne wydatki:)

Własne produkty - 0zł. Nic dodać, nic ująć. Wszystko według tego samego standardu od pewnego czasu, niestety:(

Koszty:
936.06 zł - opłata za hosting


Giełda 
Tu będzie więcej do opowiedzenia. Jestem teraz dużo aktywniejszy na giełdzie i jest o czym pisać. W tym miesiącu obrałem sobie także nową strategię i na niej skupiłem swoją uwagę. Tą strategią jest inwestowanie na rynku NewConnect. Do tej pory nigdy się nie interesowałem tym rynkiem, uważałem go za bardziej ryzykowny i niepewny. Zauważyłem jednak że większość spółek z tego rynku zarobiła po kilka tysięcy procent w ciągu ostatnich lat. To mnie przekonało aby przyjrzeć się im uważniej i spróbować pospekulować. Pomyślałem, że inwestując po jakieś 1000 zł w kilkanaście spółek powinno mi dać zarobić w długim czasie. Nawet jak większość z nich straci po 50% a kilka zarobią po kilkaset procent to powinienem być do przodu. Może nawet uda się trafić w takie co dadzą kilka tysięcy procent zwrotu:) 

Nie ma co się jednak na razie czym podniecać, może jestem w błędzie. Rynek to zweryfikuje i dopiero za jakiś rok będę mógł ocenić moją strategię. Na razie zobaczmy jak to się ma do rzeczywistości.

KĘTY  - To jest spółka którą bym chciał posiadać na całe życie, szkoda że jej 20 lat temu nie kupiłem. Mam tylko nadzieję, że któregoś dnia będą jakieś gigantyczne przeceny i cena tej spółki spadnie na tyle abym się w nią zapakował wszystkim co mam. Pewnie będzie to raczej niemożliwe ale mam ją na oku i kiedyś może się uda. W czerwcu kupiłem tylko 3 akcje po małych spadkach za 1821 zł. Cena przez dłuższy czas stała w miejscu i nie odbijała za bardzo, straciłem po kilkunastu dniach cierpliwość i sprzedałem je po 11 zł drożej inkasując imponujący zysk w wysokości 33 zł:) Przy aktualnych cenach będę może co jakiś czas wskakiwał w nią na korektach dla jakichś pewnych zysków.

COLUMBUS - sprzedałem wszystkie 199 akcji kupione w maju i zainkasowałem zysk w wysokości 630.27 zł. Dokupiłem później ponownie te akcje po spadkach, tym razem wziąłem 50 sztuk za kwotę 2096.50 zł. Po dwóch tygodniach czekania na większe wzrosty postanowiłem je sprzedać aby uwolnić gotówkę na jakieś lepsze zakupy. Sprzedałem wszystko za 2175zł inkasując zysk na czysto w kwocie 78.50 zł.

PKN Orlen - kolejna spółka na moim radarze w którą chce wejść na bardzo długi czas. Na razie kupuje tylko spekulacyjnie na krótki czas ale jak spadnie kiedyś więcej to obkupię się za ile będę mógł. Uważam że jest bardzo zdrowa finansowo i ma duży potencjał do wzrostu w przyszłości. Kupiłem 26 akcji po 78.10 zł i nadal je trzymam.

CD Project - 3 miesiące miałem zamrożone pieniądze w tej spółce. W tym czasie mogłem sprzedać te akcje z zyskiem ze 3 razy. Za każdym razem jednak jak cena zbliżała się do 200 zł i myślałem że pójdzie w górę to zaczynała spadać. W końcu jak wyszła trochę powyżej mojej zakupu postanowiłem zainkasować zysk. Sprzedałem wszystkie 20 akcji za 190.20zł. Dało mi to zysk w wysokości 53.16 zł. W między czasie wpadła mi także dywidenda w wysokości 100 zł od której zabrano mi od razu 19 zł.

VEE - moja pierwsza kupiona spółka z New Connect. Moim kryterium wyboru było to że przez dwa dni rosła po 40% i miała największe obroty na tym rynku. Pomyślałem więc że ktoś się w tą spółkę ładuje i postanowiłem się przyłączyć. Nie analizowałem jej kondycji finansowej ani nie robiłem analizy technicznej. Postanowiłem wykorzystać byczy nastrój na tym walorze i zobaczyć czy to jeszcze pójdzie w górę czy to może był tylko chwilowy trend. Kupiłem 50 akcji po 43.40zł. Na dzień dzisiejszy spółka urosła już ponad 100% (w ciągu 3 tygodni) i trzymam ją nadal. Widzę jednak że trudno jej przebić poziom 100 zł i pewnie niedługo z niej wyjdę bo jak przyjrzałem się jej wynikom finansowym to nie jest to spółka w którą bym normalnie inwestował. Wszedłem w nią tylko na wyczucie z zamiarem krótkiej spekulacji i tak mam zamiar ją rozegrać. W lipcu pewnie się okaże jak na niej wyszedłem.

Blumerang - kupiłem 200 akcji po 12.60zł. Nie analizowałem jej, wszedłem w nią bo także miała spore obroty. Nie mam zamiaru jej trzymać, jak da trochę zarobić to wyjdę z niej przy najbliższej okazji.

Bras - taka sama sytuacja jak z akcjami Blumerangu. Kupiłem typowo spekulacyjnie bo miała obroty, kolejna spółka której nie mam zamiaru trzymać i wychodzę z niej przy pierwszym większym wzroście. Kupiłem 2000 akcji po 0.60 zł.

Novina - kupiłem 300 akcji po 2.90zł. To pierwsza spółka którą wynalazłem przeszukując rynek. Przeanalizowałem trochę spółek z Newconnect i to jest jedna z tych na które liczę że przyniosą co najmniej kilkaset procent zysków w dłuższym czasie. Mam nadzieję trzymać ją przez co najmniej rok.

Klon - spółka typowo do spekulacji jak dwie wcześniejsze. Kupiłem 300 akcji po 2zł. Jak urosną trochę to mam zamiar z nich wyjść. To nie są walory aby je trzymać w długim czasie. Kupiłem je z myślą o szybkim zysku.

ATCCARGO - to kolejna spółka z potencjałem. Ma szanse urosnąć kilkaset procent w dłuższym czasie. Kupiłem ją z myślą o długoterminowym zysku. Wziąłem na razie 200 akcji po 9.70zł. Zobaczymy co przyniesie czas.


Nieruchomości
Tak jak w poprzednim miesiącu tylko £120. Jest to stała opłata miesięczna i dopóki ta osoba nie zrezygnuje z parkowania u mnie to powinno to się utrzymać na tym samym poziomie.


Gotówka
Zero lokat i pożyczek, nie mam żadnych przychodów z tego tytułu.



Podsumowanie wyników:
Przychody ogółem: £150.03 oraz  894.93 zł 
Koszty ogółem: £0 oraz  955.06 zł
Zysk//Strata£150.03 oraz 
60.13 zł

ZYSK//STRATA W ZŁOTÓWKACH (po 5 zł za funt
): 
690.02 zł



Podsumowanie półroczne:

Styczeń                                   1528.23 zł
Luty                                          279.99 zł
Marzec                                     757.60 zł
Kwiecień                               1,134.80 zł
Maj                                        2,704.45 zł
Czerwiec                                  690.02 zł
--------------------------------------------------
Razem półrocze:                   6,535.11 zł


Półrocze 2021:    6535.11 zł
Półrocze 2
020: 
    611. 24 zł

Półrocze 2019:   4,359.79 zł
Półrocze 2018:    3447.54 zł
Półrocze 2017:  16504.98 zł  
Półrocze 2016:  11787.42 zł


Na razie pierwsze półrocze wygląda obiecująco. Wynik nie widziany na półmetku od kilku lat. Mam nadzieję że uda się to jeszcze poprawić w drugim półroczu i zamknę rok z pięciocyfrowym zyskiem. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz