niedziela, 6 czerwca 2021

MAJ 2021 - Podsumowanie

Witam w podsumowaniu maja. Tak samo jak w kwietniowym podsumowaniu nie mam zamiaru się zbytnio rozpisywać na wstępie więc od razu zapraszam do lektury.


E-przychody

Adsense - £0.05. Spadek o 3 pensy w porównaniu z poprzednim miesiącem. Oglądalność spadła o 10% a klikalność była taka sama.

Inne programy partnerskie - £0. Tym razem nic się nie udało polecić.

Własne produkty - 0zł. Tutaj też, zero sprzedaży. Zupełnie się tym nie zajmuje nie wiem nawet czy strona na której sprzedawałem moje produkty jeszcze się odpala. Muszę na nią zajrzeć czasami, ale na razie nie mam na to ochoty ani czasu:) Ten temat jest na razie odstawiony na bok i day trading jest tym na czym skupiam 100% swojej uwagi.

Koszty:
£63.67 - opłata za domeny


Giełda 
Na giełdzie znowu trochę się działo. Staram się być aktywny i wyrabiać swoje założone cele. Rozegrałem maj trochę inaczej niż kwiecień ale zaraz wam o tym wszystkim opiszę poniżej.

ALLEGRO  - Sprzedaż wszystkich 30 akcji które trzymałem od połowy marca. To był już najwyższy czas aby się ich pozbyć, powinienem to zrobić dużo wcześniej. Wygląda na to że tam jakieś przekręty się na nich dzieją i prawdopodobnie w długim czasie będą jeszcze spadać. Na razie odbiły, ale ja pozbyłem się ich wcześniej mimo straty którą mi przyniosły. Sprzedawałem po 54.13 za akcję i straciłem na tym 176.10zł 

LOTOS - kupiłem 20 akcji po 49zł za sztukę. Była duża przecena jednego dnia i postanowiłem to wykorzystać. Liczyłem na szybkie odbicie. Cena nie chciała jednak odbić od razu i trochę się poruszała w trendzie bocznym. Po dwóch tygodniach niezdecydowania sprzedałem je po 50.52 i zaksięgowałem 30.40 zł zysku.

MABION - dokupiłem 21 akcji po 48.85zł. Mam już trochę akcji tej spółki kupionych na absolutnych maximach ale ich na razie nie sprzedaje. Czekam aż wrócą do ceny zakupu. Te 21 akcji dokupiłem i odsprzedałem jako oddzielną transakcję. Był akurat duży spadek na tych akcjach i liczyłem na jakieś spore odbicie. Tym razem miałem dobre przeczucie i nie pomyliłem się co do tego. Jednego dnia ceny podskoczyły o prawie 25% i udało mi się sprzedać wszystkie 21 akcji po 58.90zł. Dało mi to czysty zysk w wysokości 211.05 zł 

GRUPA AZOTY - kupiłem 200 akcji po 35.80zł. To był kolejny zakup po dużych spadkach z nadzieją na szybkie odbicie. Cena niestety nie chciała rosnąć i nawet trochę spadła. Nie jest to jednak duży spadek i nadal liczę na zarobek. Trzymam więc te akcje i mam nadzieję że w czerwcu uda mi się je spieniężyć. Jeśli w najbliższym tygodniu nie odbiją to prawdopodobnie je upłynnię aby uwolnić gotówkę na lepsze zakupy.

COLUMBUS - ponownie kupiłem akcje tej spółki. Myślę że w długim terminie akcje te będą rosły i staram się wykorzystywać drobne korekty do szybkiego zarobku. Kupiłem po spadkach 199 akcji po 40.24zł. W tym przypadku miałem dobre przeczucie i cena dość szybko zaczęła piąć się w górę. W tej chwili jest już jakieś 7zł wyżej od ceny mojego zakupu. Na koniec miesiąca nie spieniężałem tej inwestycji tak jak Orlenu bo nie musiałem za wszelką cenę wyrobić swojego założonego limitu. Chciałem dać cenie jeszcze urosnąć i trzymam je nadal. Orlen sprzedałem za wcześnie i teraz trochę tego żałuję. Columbusa nie musiałem sprzedawać bo mój limit wyrobiłem w inny sposób. Wyjaśnienie poniżej:) 

ASSECO CENTRAL EUROPE - wpadła mi dywidenda z akcji które kupiłem kilka lat temu i które nadal trzymam. Spółka została zdjęta z GPW ale nadal jestem jej akcjonariuszem i dostaję z tego tytułu dywidendę. Trochę jestem nie zadowolony bo od jakichś 4 lat dywidenda nie uległa podwyższeniu, ale fajnie jest mimo wszystko dostać mały zastrzyk gotówki rok do roku. Stopa dywidendy wynosi około 5% i daje mi stały przychód w wysokości £471.44. Dzięki temu zastrzykowi gotówki wyrobiłem swój limit miesięczny przychodów z giełdy i nie musiałem spieniężać zarobku na Columbusie.


Nieruchomości
Kolejny zysk  w maju z tego tytułu w wysokości £120.


Gotówka
Zero lokat i pożyczek, nie mam żadnych przychodów z tego tytułu.



Podsumowanie wyników:
Przychody ogółem: £591.49 oraz  241.45 zł 
Koszty ogółem: £63.67 oraz  176.10 zł
Zysk//Strata£527.82 oraz 
65.35 zł

ZYSK//STRATA W ZŁOTÓWKACH (po 5 zł za funt
):
2,704.45 zł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz