wtorek, 5 lutego 2019

Styczeń 2019 - Podsumowanie

Pierwszy miesiąc nowego roku mamy już za sobą. Styczeń zleciał błyskawicznie i nawet się nie spostrzeżemy jak będą za nami kolejne miesiące. Zawsze tak jest. Ciekawe czy ten rok będzie lepszy niż ten poprzedni?

Fajnie byłoby sobie tak pofantazjować o tym co się będzie działo w najbliższych miesiącach. Nie chcę jednak wybiegać za bardzo w przyszłość. Na razie skupię się na podsumowaniu tego co się działo do tej pory a przewidywanie przyszłości zostawię innym.

Zobaczmy więc najpierw jaki miałem start w tym nowym roku. Zapraszam do podsumowania.





E-przychody

Adsense - £0.29. Nowy rok nie rozpoczyna się od jakiegoś dużego uderzenia. To źródło przychodu tylko symbolicznie przyczyniło się do osiągniętych zysków w tym miesiącu. Był to wynik 69% gorszy od grudniowego, przy równoczesnym wzroście odwiedzin i klikalności, odpowiednio o 13% i 8%. Jak widać poprawienie ilości wyświetlanych reklam nie wpłynęło pozytywnie na generowanie większych przychodów.

Inne programy partnerskie - £10. Także symboliczny przychód. Styczeń nigdy nie należał pod tym względem do najlepszych miesięcy ale taki wynik to nie powód do zadowolenia. Martwi mnie coraz bardziej ten brak prowizji z tego źródła, w następnym miesiącu spróbuje może coś zmienić aby aby to poprawić.

Własne produkty - 0zł. Także wielkie nic. Wydawałoby się że styczeń będzie idealnym momentem na poprawę wyników a tu takie rozczarowanie. W sumie nie zrobiłem nic aby wykorzystać ten okres. Nie przeprowadzałem żadnej promocji ani nie promowałem produktów. Trochę przegapiłem efekt stycznia. Liczyłem w sumie na to, że zainteresowani odchudzaniem sami się znajdą. Jak widać myliłem się bardzo. Bez marketingu i ciągłej promocji trudno jest utrzymać stałą sprzedaż.

Giełda 

W styczniu nie dokonywałem żadnych transakcji. Miesiąc ten zleciał mi na obserwowaniu i uczeniu się na temat inwestowania. Zdecydowałem się także nie przedłużać różnych subskrypcji, które miałem wykupione rok temu na serwisach związanych z giełdą: PPCG i Strefa Inwestorów. Stwierdziłem że dają mi zbyt mało w tej chwili żeby z nich korzystać. Myślałem że pomogą mi odkryć jakiś skuteczny system i że będę mógł dzięki nim zarabiać. Tak się jednak nie stało. W zeszłym roku zdałem sobie natomiast z tego sprawę, że skuteczne inwestowanie na giełdzie wymaga:

1. ciąć straty, jeśli rynek idzie w przeciwny kierunku niż ten który obstawiliśmy
2. rynek nigdy nie jest przewidywalny, jedna decyzja dużego gracza może zmienić całą giełdę. Dlatego żaden system nie jest skuteczny. Należy tylko szukać swojej przewagi na rynku i pod nią grać. Jeśli się mylimy to należy zamykać pozycję i szukać innej okazji.


Te dwie prawdy które odkryłem będą mi właśnie służyć przy inwestowaniu w tym roku. Żaden serwis jak na razie mi ich nie gwarantuje więc nie mam zamiaru korzystać z ich usług. Będę raczej pracował nad swoją psychiką i doskonalił swoje postępowanie na giełdzie.

Koszty:

-49 zł - Opłata za prowadzenie rachunku



Nieruchomości
Także spokój i cisza. Brexit się zbliża, nie wiadomo co się będzie dziać z nieruchomościami. Rząd też nie ułatwia inwestowania pod wynajem. Muszę więc cierpliwie czekać i zobaczyć jak się rozwija sytuacja na rynku. Niedługo napiszę także artykuł o bieżącej sytuacji na rynku wynajmu w UK, więc jak kogoś to interesuje to zapraszam w niedalekiej przyszłości.

Gotówka
Tak samo jak ostatnio, czyli bez zmian




Podsumowanie wyników:
Przychody ogółem: £10.29 oraz  0 zł 
Koszty ogółem: £0 oraz  49 zł
Zysk//Strata£10.29 oraz 49 zł

ZYSK//STRATA W ZŁOTÓWKACH (po 4.85 zł za funt
): 0.90 zł








6 komentarzy:

  1. Notatka pod tytułem bloga wygląda dość śmiesznie gdy widzę że cały twój trud idzie na marne, nic nie zarabiasz praktycznie, czyli wychodzi że to ty pracujesz na pieniądze a nie one na ciebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczerze wierzę w to, że kolejne miesiące będą dla Ciebie owocniejsze :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również Ci tego życzę. Inwestowanie z głową to słowo klucz. Nie możemy dać się zwariować. Powinniśmy przemyśleć, czy dana inwestycja ma szanse na zarobek i jak duże są te szanse. Ja od jakiegoś czasu wraz z synem inwestuję przez internet. W sumie to właśnie mój syn mnie w to wciągnął ale polecam, chociaż pewnie o tym już słyszałeś. Wszystko zaczęło się odkąd trafiłem na stronę http://investor-online.com/, której wpisy zainspirowały mnie do działań inwestycyjnych. Wcześniej nie sądziłem, że można inwestować przez internet. Jestem po 50tce i pewnie rzeczy są mojemu pokoleniu obce dlatego pomaga mi mój syn i razem już coś tam zarobiliśmy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oby kolejne miesiące były lepsze, wiadomo, że z inwestowanie różne to bywa, nie ma co rezygnować. Sama dopiero zaczynam inwestować oszczędności, także na razie wiem niewiele, ale pewnie niedługo się to zmieni.

    OdpowiedzUsuń
  5. Najlepszego w inwestycjach, sam wiem, że to niełatwy kawałek chleba.

    OdpowiedzUsuń
  6. Szkolenia BHP to moim zdaniem najważniejsza rzecz w firmie jesli chodzi o pracowników. Kazdy z nich takie szkolenie https://www.seka.pl/uslugi/szkolenia-i-uprawnienia-zawodowe/kurs-bhp/ powinien odbyć, jeśli pracodawcy zależy na odpowiedniej higienie oraz bezpieczeństwie pracy.

    OdpowiedzUsuń